سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۴:۲۵

سرمایه گذاری قطر در فراساحل آفریقای جنوبی

ایران دریلینگ: شرکت نفت قطر با شرکت توتال توافق  نمودند که %25 درصد از سهم اکتشاف بلوک B/12  و B11 واقع در فراساحل آفریقای جنوبی توسط قطر خریداری شود. این خرید با تصویب دولت آفریقای جنوبی انجام شده است. سایر سهام شامل %45 توتال، %20 کانادا  و آفریقای جنوبی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل مدیرعامل شرکت انرژی قطرهدف از این خرید را تحکیم موقعیت جهانی این کشور در بخش انرژی اعلام نمود. امضای توافق بلند مدت با توتال و مشارکت در فعالیت‌های استخراج درآفریقای جنوبی تلاش بارز قطر در این زمینه است. وی ادامه داد امیدوارهستیم برآیند این حفاری و اکتشاف تا پایان امسال به ثمرنشیند. بلوک‌های 11B و12B  پیشگام حوزه کوانتنیکا در این منطقه می‌باشد و در175 کیلومتری جنوب سواحل آفریقای جنوبی واقع است و دربرگیرنده 19000 کیلومترمربع مساحت آبی با عمق 20 تا 1800 متراست.


مشارکت قطر در اکتشاف و استخراج ازبلوک‌های فراساحل 3،4،6 و7 مکزیک
معامله قطر در آفریقای جنوبی درست چند روز بعد از خبر مشارکت این کشور در خلیج مکزیک است. اخیراً این کشوربرنده حق اکتشاف دربلوک‌های مذکورواقع درحوزه پردیدو مکزیک شده است. قطربا سهم %40 وشل با %60 دوعضوکنسرسیوم این مشارکت هستند. این کشور بعلاوه برنده امتیاز %35 حق اکتشاف در بلوک 24 از حوزه کامپچه این خلیج است که %65 دیگر آن به شرکت انی ایتالیا تعلق دارد. وزیر انرژی قطر بر این باور است که موفقیت درا خذ چنین امتیازی آنهم در حوزه ای که دارای چشم انداز روشنی از وجود هیدروکربن است، دستاورد مهمی برای این کشور و بیانگر پیشبرد راهبردی قطر در بعد جهانی است.



  کد خبر : 2467
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :